Καρδιολογικό Βήμα

Πρόληψη και θεραπεία καρδιοπαθειών

Υγιή παιδιά

Το έργο των γονιών γίνεται ακόμα πιο δύσκολο στη σημερινή εποχή, όταν συνέχεια ακούμε ειδήσεις ιδιαίτερα ανησυχητικές σχετικά με τα είδη διατροφής που κυκλοφορούν στο εμπόριο, ενώ και ο κίνδυνος της παιδικής παχυσαρκίας παραμονεύει. Τι πρέπει λοιπόν να προσέχουν οι γονείς για να μεγαλώσουν υγιή και δυνατά παιδιά; Η ισορροπημένη διατροφή είναι το α και το ω της υγείας και της ευεξίας και στην παιδική ηλικία, η οποία χαρακτηρίζεται από την αύξηση του μυοσκελετικού συστήματος και την ένταση της φυσικής δραστηριότητας. Το πεπτικό σύστημα είναι πλέον ώριμο λειτουργικά να δεχτεί μεγαλύτερη ποσότητα τροφής απ ό,τι στη βρεφική και τη νηπιακή ηλικία, αφού έχει εξασφαλίσει επαρκή χωρητικότητα και διαθέτει τους κατάλληλους μηχανισμούς του μεταβολισμού.

Απαραίτητο το πρωινό
Οι γονείς καλούνται να προσφέρουν στα παιδιά τους καθημερινά ένα καλό πρωινό, μια και έχει τεράστια σημασία για τη διατροφική εξέλιξη της υπόλοιπης ημέρας. Έρευνες έχουν δείξει ότι τα παιδιά που τρώνε πρωινό έχουν καλύτερη απόδοση στο σχολείο σε σχέση με αυτά που δεν τρώνε το πρωί. Ένα ισορροπημένο πρωινό πρέπει να περιλαμβάνει ποικιλία τροφίμων, τα οποία προσφέρουν πρωτεΐνες, λίπη, υδατάνθρακες και βέβαια φυτικές ίνες, όπως:

  • 1 φλιτζάνι γάλα με δημητριακά πρωινού και 1 φρούτο
  • 1 αβγό, 1-2 φέτες ψωμί, λίγο τυρί και 1 φρούτο
  • 1 φλιτζάνι γάλα, 1-2 φέτες ψωμί με λίγο βούτυρο και μέλι και 1 φρούτο ή χυμό
  • 1 γιαούρτι με δημητριακά πρωινού και 1-2 φρούτα κ.ά.

Καθημερινές συνήθειες
Στην παιδική ηλικία διαμορφώνεται η συνολική συμπεριφορά του νέου ανθρώπου απέναντι στο φαγητό. Ενα παιδί που έχει μάθει τις αρχές του μέτρου, της ισορροπίας και της ποικιλίας έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να αναπτύξει μία υγιή στάση απέναντι στο φαγητό και να τη διατηρήσει εφ όρου ζωής.

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε μία εποχή που όλο και περισσότερα Ελληνόπουλα είναι υπέρβαρα και θέτουν σοβαρή υποψηφιότητα για χρόνιο πρόβλημα παχυσαρκίας. Οι γονείς μεταφέρουν με το παράδειγμά τους συμπεριφορές σε θέματα διατροφής. Η ισορροπημένη διατροφή, που περιλαμβάνει ποικιλία τροφίμων από όλες τις κατηγορίες, μπορεί να προσφέρει στο παιδί τα θρεπτικά εκείνα συστατικά και την ενέργεια που του είναι απαραίτητα για την ομαλή ανάπτυξη και τη διατήρηση της υγείας του.

Οι βασικές κατηγορίες τροφών για τα παιδιά είναι:

  • Γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα
  • Κρέας, ψάρι, κοτόπουλο, αβγό, όσπρια
  • Ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι, πατάτες
  • Φρούτα και λαχανικά
  • Ελαιόλαδο

Τα μυστικά του κολατσιού
Πολλοί γονείς ανησυχούν για το τι μπορεί να τρώει το παιδί εκτός σπιτιού, ιδιαίτερα τις ώρες που βρίσκεται στο σχολείο. Η κατανάλωση ενδιάμεσου γεύματος είναι πολύ σημαντική, γιατί μπορεί να συμβάλει στην καλύτερη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα. Η γενική σύσταση για ένα σωστό κολατσιό είναι να περιέχει μεγάλο ποσοστό σύνθετων υδατανθράκων, να είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη και να μην περιέχει πολλά λιπαρά. Επιπλέον, θα πρέπει να περιέχει βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες. Ο γονιός μπορεί να φροντίσει για τη διατροφή του μαθητή, προετοιμάζοντας μερικά εύκολα γεύματα:

Το κλασικό τοστ με γαλοπούλα και τυρί, ίσως και λίγη ντομάτα ή αγγούρι.

  • n Ενα σουσαμένιο κουλούρι. Για μεγαλύτερη νοστιμιά, να το γεμίσουμε με τυρί (για παράδειγμα, κασέρι) και να το ψήσουμε.
  • n Αλλες επιλογές: φρυγανιές (σίτου ή σικάλεως), κράκερ (σίτου ή σικάλεως), μπάρες δημητριακών κ.ά.
  • n Φρούτα που είναι πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

Διατροφικές οδηγίες
Οι ευρωπαϊκές οδηγίες-πλαίσιο συνιστούν ότι το διαιτολόγιο ενός παιδιού σχολικής ηλικίας πρέπει να περιλαμβάνει:

  • Μια μικρή μερίδα σαλάτα σε κάθε γεύμα και μαγειρεμένα λαχανικά ή χορτόσουπα
  • 2-4 φρούτα την ημέρα (ωμά, πολτοποιημένα, ή ως χυμό ή κομπόστα)
  • 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων την ημέρα (γάλα, τυρί, γιαούρτι, κρέμα ή παγωτό)
  • 1-2 φορές την εβδομάδα όσπρια
  • 2 φορές την εβδομάδα ψάρι, 4-5 αβγά και 1-3 φορές κρέας και κοτόπουλο
  • Ελαιόλαδο
  • Ξηρούς καρπούς

Αρχείο Αναρτήσεων