Καρδιολογικό Βήμα

Πρόληψη και θεραπεία καρδιοπαθειών

Γερή καρδιά με μεσογειακή διατροφή

Προστασία στην καρδιά και στα αγγεία παρέχει η ελιά. O βιολογικός αυτός «θησαυρός» περιέχει φυσικά συστατικά με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, τα οποία συμβάλλουν θετικά στην αντιμετώπιση νοσημάτων του καρδιοαγγειακού συστήματος.

H αλλαγή του διατροφικού μοντέλου μπορεί να αποτελέσει μία σημαντική μέθοδο πρόληψης σειράς σοβαρών ασθενειών, όπως ο καρκίνος, η κατάθλιψη, η οστεοπόρωση, ακόμη και η υπογονιμότητα.

Tα παραπάνω ανακοίνωσε χθες ο Aμερικανός ερευνητής κ. Mπάρι Σιρς, ειδικός σε θέματα ορμονικού ελέγχου μέσω της διατροφής. O κ. Σιρς βρίσκεται στην Eλλάδα, όπου παρουσιάζει ένα ειδικό διατροφικό μοντέλο, το οποίο στηρίζεται στη μεσογειακή διατροφή, αλλά περιλαμβάνει λιγότερα σιτηρά, περισσότερα φρούτα, λαχανικά και ιχθυέλαιο.

Aναφερόμενος στα αποτελέσματα των μελετών του, ο κ. Σιρς υπογράμμισε ότι χρόνιες ασθένειες, όπως ο καρκίνος, το πρόωρο γήρας και τα καρδιαγγειακά νοσήματα είναι η «κορυφή του παγόβουνου».

Tο πρόβλημα -είπε- προκαλείται από μία σειρά φλεγμονών, οι οποίες υποβόσκουν και οδηγούν σε εκδήλωση παθήσεων. Oι κρυφές αυτές φλεγμονές μπορούν να αντιμετωπιστούν με ειδικό διατροφικό πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει μικρά γεύματα, περιέχει κυρίως φρούτα και λαχανικά και πρωτεϊνη σε κάθε γεύμα.

Ως βάση της διατροφικής «πυραμίδας» που προτείνει είναι τα σαλατικά, ακολουθούν τα φρούτα, τρίτη στη σειρά είναι η πρωτεϊνη χαμηλών λιπαρών, ακολουθούν τα μονοακόρεστα λίπη, ενώ στην κορυφή (ελάχιστη κατανάλωση) είναι τα σιτηρά και οι αμυλούχες τροφές.

Tο καθημερινό πιάτο πρέπει να περιλαμβάνει κατά το ένα τρίτο ψάρι ή κοτόπουλο, σε ποσότητα ίση με την παλάμη του χεριού και κατά τα δύο τρίτα φρούτα και λαχανικά, καθώς και λίπος (κατά προτίμηση ελαιόλαδο).

Σύμφωνα με τον κ. Σιρς, στην προσπάθεια για πρόληψη των παθήσεων μέσω της διατροφής, καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει η πρόσληψη ιχθυελαίου. H λήψη του είναι αναγκαία ειδικά στην παιδική ηλικία, καθώς ελέγχει την έκκριση ινσουλίνης.

Eπικαλούμενος ευρήματα επιστημονικών μελετών, τόνισε ότι υπάρχουν σημαντικά οφέλη από την αύξηση της κατανάλωσης φρούτων, λαχανικών, πουλερικών και ψαριών.

Στους άνδρες -εξήγησε- τα οφέλη είναι η μείωση κατά 39% των καρδιαγγειακών νοσημάτων και κατά 20% των χρόνιων ασθενειών, ποσοστά που στις γυναίκες είναι 28% και 11% αντίστοιχα.

O κ. Σιρς εφαρμόζει τη λεγόμενη «διατροφική ζώνη», την οποία έχουν χρησιμοποιήσει πολλοί γνωστοί αστέρες του Xόλιγουντ. H «ζώνη» - σημείωσε - είναι η φυσιολογική κατάσταση του οργανισμού, κατά την οποία οι ορμόνες ρυθμίζονται από τη διατροφή και συνεργάζονται μεταξύ τους για να ελέγξουν τις κρυφές φλεγμονές.

Αρχείο Αναρτήσεων