Καρδιολογικό Βήμα

Πρόληψη και θεραπεία καρδιοπαθειών

Λιγότερες καρδιοπάθειες με μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής

Νέα μελέτη αποδεικνύει ότι οι γυναίκες μπορούν να περιορίσουν σε σημαντικό βαθμό τον κίνδυνο να υποστούν καρδιακή προσβολή, εάν τηρούν σωστή διατροφή, πίνουν μέτριες ποσότητες αλκοολούχων ποτών, γυμνάζονται και διατηρούν υγιές βάρος και δεν καπνίζουν.
«Εάν οι γυναίκες υιοθετήσουν αυτές τις πέντε μάλλον απλές υγιεινές συνήθειες και τους παράγοντες τρόπου ζωής, οι περισσότερες καρδιακές προσβολές (έως και 77%) θα μπορούσαν να αποφευχθούν», επισήμανε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο προς το Reuters Health η δρ Agneta Akesson από το Ινστιτούτο Karolinska της Στοκχόλμης. Η Akesson και οι συνεργάτες της μελέτησαν τις διατροφικές συνήθειες και τον τρόπο ζωής 24.444 μετεμμηνοπαυσιακών γυναικών που εγγράφηκαν μέλη σε κλινική δοκιμή το 1977. Τότε, «ουδεμία» γυναίκα είχε καρδιοπάθεια, διαβήτη ή καρκίνο.
Αναλύοντας πληροφορίες που υπήρχαν σε ερωτηματολόγια για «συχνότητες κατανάλωσης τροφών», στις οποίες οι γυναίκες κατέγραφαν πόσο συχνά έτρωγαν 96 διαφορετικές τροφές, οι ερευνητές διαμόρφωσαν τέσσερις κύριους διατροφικούς συνδυασμούς.
1. Υγιεινά. Λαχανικά, φρούτα και όσπρια.
2. Δυτικότροπα/σουηδικά. Κόκκινο κρέας, κατεργασμένο κρέας, πουλερικά, ρύζι, ζυμαρικά, αυγά, τηγανητές πατάτες και ψάρια.
3. Αλκοόλ. Κρασί, σκληρά ποτά, μπίρα και μερικά πρόχειρα φαγητά.
4. Γλυκά. Ψημένα γλυκά προϊόντα, καραμέλες, σοκολάτες, μαρμελάδες και παγωτό.
Συνελέγησαν και άλλες πληροφορίες, στις οποίες περιλαμβάνονται το οικογενειακό ιστορικό για καρδιοπάθεια, το επίπεδο παιδείας, οι φυσικές δραστηριότητες και οι μετρήσεις του σώματος. Κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης κατά μέσον όρο επί έξι χρόνια, 308 γυναίκες έπαθαν καρδιακή προσβολή.
Στο περιοδικό Archives of Internal Medicine, οι ερευνητές ανακοίνωσαν ότι δύο τύποι διατροφικών συνδυασμών -υγιεινών τροφών με αλκοολούχα ποτά συσχετίστηκαν σε σημαντικό βαθμό με μειωμένο κίνδυνο καρδιακής προσβολής.
Γυναίκες που τηρούσαν υγιεινή διατροφή -τρώγοντας πολλά λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής άλεσης, ψάρια και όσπρια- και έπιναν μέτριες ποσότητες αλκοόλης (5 γραμμάρια την ημέρα ή λιγότερο) είχαν μικρότερο κίνδυνο κατά 57% να πάθουν πρώτη καρδιακή προσβολή, σε σύγκριση προς γυναίκες, οι οποίες τηρούσαν λιγότερο υγιεινή διατροφή και τρόπο ζωής. Επιπλέον οι γυναίκες που συνδυάζουν υγιεινή διατροφή και μέτρια κατανάλωση αλκοολούχων ποτών με τρεις υγιεινούς παράγοντες τρόπου ζωής (χωρίς κάπνισμα), με φυσική δραστηριότητα και αποφυγή μεγάλης αύξησης βάρους είχαν μικρότερο κίνδυνο για καρδιακή προσβολή κατά 92%.
«Τα συνδυαζόμενα οφέλη της δίαιτας, του τρόπου ζωής και του υγιεινού βάρους του σώματος μπορούν να προλάβουν περισσότερα από τρία έως τέσσερα είδη καρδιακών προσβολών, όπως έδειξε η μελέτη μας», ανέφεραν η Akesson και οι συνεργάτες της στην ανακοίνωσή τους.
Η καρδιοπάθεια είναι η πιο σημαντική αιτία θανάτου και αναπηρίας στις γυναίκες. Με αυτήν τη μελέτη είπε η Akesson «παρέχουμε στοιχεία για το κοινό που δείχνουν πόσο μπορεί ο καθένας μόνος του να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής μέσα από διάφορους υγιεινούς παράγοντες που αφορούν τον τρόπο ζωής και δεν είναι αδύνατο να ακολουθηθούν. Επίσης με αυτήν τη μελέτη προσπαθούμε να δείξουμε σε όλους πόσα πολλά μπορούν να κερδίσουν από τον συνδυασμό υγιεινής διατροφής και τρόπου ζωής».
Καθημερινή

Αρχείο Αναρτήσεων