Καρδιολογικό Βήμα

Πρόληψη και θεραπεία καρδιοπαθειών

Φυσική δραστηριότητα και υψηλή χοληστερίνη

Οι οδηγίες για την αντιμετώπιση της υπερχοληστερολαιμίας δίνουν έμφαση στην καθημερινή φυσική δραστηριότητα, παράλληλα με τις υπόλοιπες αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες του ατόμου. Η φυσική δραστηριότητα προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα: μειώνει τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων, της LDL-χοληστερόλης και μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα της HDL-χοληστερόλης σε μερικά άτομα. Επίσης, μειώνει την αρτηριακή πίεση και την ινσουλινοαντίσταση. Γενικότερα, μειώνει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις είτε ελέγχοντας άλλους παράγοντες κινδύνου είτε και ανεξάρτητα.
Το άτομο πρέπει να ενθαρρύνεται να ενσωματώσει στην καθημερινότητά του οποιοδήποτε είδος φυσικής δραστηριότητας του είναι εύκολο να κάνει και ευχάριστο. Οι ευκαιρίες για περισσότερο περπάτημα, π.χ. με τη χρήση σκάλας αντί ασανσέρ, τη χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς αντί του αυτοκινήτου, τη συμμετοχή στις δουλειές του σπιτιού, περιπάτους κ.ά., ίσως είναι από τους ευκολότερους τρόπους να αυξήσει κανείς τη φυσική του δραστηριότητα και δεν πρέπει να υποτιμόνται ή να αμελούνται. Ακόμα και άτομα με αναπηρίες μπορούν να βρουν τρόπους να γίνουν πιο δραστήρια. Είτε, λοιπόν, με ήπια φυσική δραστηριότητα είτε με πιο έντονη, π.χ. συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες, το άτομο καλείται να συγκεντρώνει καθημερινά τουλάχιστον 30-40 λεπτά φυσικής δραστηριότητας ή αλλιώς να καταναλώνει μέσω αυτής 200 θερμίδες ημερησίως.

Αρχείο Αναρτήσεων