Καρδιολογικό Βήμα

Πρόληψη και θεραπεία καρδιοπαθειών

Γυμναστική και καλή υγεία

Οι ενήλικες που θέλουν να διαφυλάξουν την υγεία τους πρέπει να κάνουν τζόγγινγκ και ασκήσεις με βάρη 3 ή 5 φορές την εβδομάδα, αναλόγως με την ένταση της προσπάθειας που θα καταβάλουν, αναφέρουν δύο κορυφαίοι αμερικανοί ιατρικοί οργανισμοί. Και εξηγούν ότι με αυτό τον τρόπο μπορούν να προφυλαχθούν από εμφράγματα, εγκεφαλικά, υπέρταση, διαβήτη και καρκίνο.

Η Αμερικανική Εταιρεία Καρδιάς (ΑΗΑ) και το Αμερικανικό Κολέγιο Αθλητιατρικής (ACSM) πρόσφατα εξέδωσαν νέες οδηγίες για την φυσική δραστηριότητα, στις οποίες υπάρχουν ξεχωριστές συμβουλές και προς άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών.

Σύμφωνα με αυτές, όλα τα υγιή άτομα ηλικίας έως 65 ετών πρέπει να γυμνάζονται ήπια 5 φορές την εβδομάδα, επί τουλάχιστον 30 λεπτά την φορά, ή να γυμνάζονται έντονα 3 φορές την εβδομάδα, επί 20 λεπτά.

Η γυμναστική αυτή πρέπει να περιλαμβάνει αεροβικές ασκήσεις και ασκήσεις με βάρη.

Ως ήπιες αεροβικές ασκήσεις θεωρούνται μια βόλτα με γρήγορο βήμα, το ελαφρύ τζόγγινγκ ή οποιαδήποτε άλλη άσκηση επιταχύνει εμφανώς τον καρδιακό ρυθμό, ενώ ως έντονες θεωρούνται το κανονικό τζόγγινγκ και κάθε άσκηση που επιταχύνει την αναπνοή και αυξάνει σημαντικά τον καρδιακό ρυθμό.

Όσον αφορά τις ασκήσεις με βάρη, αυτές είναι απαραίτητες για αύξηση της μυϊκής δύναμης και αντοχής. Οι νέες οδηγίες συνιστούν 8 έως 10 διαφορετικές ασκήσεις με βάρη, δύο φορές την εβδομάδα (όχι σε συνεχόμενες μέρες).

Οι νέες οδηγίες εκδίδονται σε μία εποχή που αυξάνονται ραγδαία τα κρούσματα νοσημάτων που σχετίζονται με την καθιστική ζωή – μεταξύ αυτών η παχυσαρκία και ο διαβήτης.

«Νομίζω ότι η καθιστική ζωή αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα δημοσίας υγείας που αντιμετωπίζουμε», δήλωσε ο δρ Στήβεν Μπλαιρ, από το Πανεπιστήμιο της Βορείου Καρολίνας, ένας εκ των ειδικών που συμμετείχε στη συγγραφή των νέων οδηγιών.

Όπως σημειώνουν οι ειδικοί, τα όρια που θέτουν στη συχνότητα και στη διάρκεια της γυμναστικής είναι τα ελάχιστα, καθώς όσο περισσότερο και συχνότερα γυμνάζεται κανείς τόσο μεγαλύτερα οφέλη αποκομίζει – αρκεί, βεβαίως, να μην φτάσει στο σημείο της υπερπροπόνησης που καταπονεί τον οργανισμό.

Στις νέες οδηγίες παρέχονται επίσης συμβουλές ειδικά για τα άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών, τα οποία καλούνται να κάνουν ασκήσεις με βάρη για όλο το σώμα, ώστε να δυναμώσουν και να αποφύγουν τις πτώσεις, καθώς και ασκήσεις ευλυγισίας και ισορροπίας.

Απαραίτητη προϋπόθεση πριν από την έναρξη οποιουδήποτε προγράμματος γυμναστικής είναι η ιατρική συμβουλή, ιδίως εάν πάσχει κανείς από κάποιο χρόνιο πρόβλημα υγείας, είναι άνω των 65 ετών ή έχει περάσει πολύ καιρό διάγοντας καθιστική ζωή.

Πηγή: ΑΠΕ

Αρχείο Αναρτήσεων