Καρδιολογικό Βήμα

Πρόληψη και θεραπεία καρδιοπαθειών

Διατροφή για πρόληψη καρδιοπαθειών

Η Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς (26η Σεπτεμβρίου) καθιερώθηκε το 1999 και έκτοτε διοργανώνεται κάθε χρόνο, με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού για την πρόληψη από τα καρδιαγγειακά νοσήματα, που τις τελευταίες δεκαετίες αποτελούν μάστιγα στις βιομηχανικά ανεπτυγμένες χώρες και τείνουν να μετατραπούν σε «πανδημία» για τον πλανήτη, αγγίζοντας και τους πληθυσμούς των αναπτυσσόμενων χωρών.
Image Blog Στην Ευρωπαϊκή Ένωση περισσότεροι από 1.5 εκατ. θάνατοι οφείλονται σε καρδιοαγγειακά προβλήματα. Οι θάνατοι αυτοί αντιπροσωπεύουν το 40% της γενικής θνησιμότητας καθιστώντας τις καρδιοπάθειες ως υπ’ αριθμό 1 αιτία θανάτων.
Παίζει ρόλο η διατροφή;
Φυσικά και παίζει. Δυστυχώς, ακόμα κι εμείς οι Έλληνες που κάναμε διάσημη σε όλο τον κόσμο την κρητική- μεσογειακή διατροφή, απομακρυνόμαστε όλο και περισσότερο από αυτού του τύπου τη διατροφή και πλησιάζουμε το δυτικό πρότυπο.
Οι κυριότεροι διατροφικοί παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία της καρδιάς μας είναι η πρόσληψη συνολικών και κορεσμένων (κακών) λιπαρών και χοληστερόλης, καθώς και η κατανάλωση αλατιού.
Η επιστροφή στις βάσεις της μεσογειακής διατροφής μπορεί να μας εξασφαλίσει μια ιδανική διατροφή για τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων:
- Προτιμάτε τα προϊόντα ολικής άλεσης από τα επεξεργασμένα δημητριακά.
- Καταναλώνετε τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως.
- Χρησιμοποιείτε μόνο ελαιόλαδο για όλες τις χρήσεις.
- Καταναλώνετε συχνά όσπρια.
- Αυξήστε την κατανάλωση ψαριών, και πουλερικών αντί για κόκκινο κρέας (αρνί, μοσχάρι, χοιρινό).

Αρχείο Αναρτήσεων