Καρδιολογικό Βήμα

Πρόληψη και θεραπεία καρδιοπαθειών

Καλό πρωινό για καλή υγεία

Το πρωινό πράγματι είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας όταν το ζητούμενο είναι η απώλεια βάρους, αλλά για να αποδώσει, πρέπει να είναι «γενναίο», αναφέρει Αμερικανίδα ερευνήτρια.
Όπως είπε η δρ Ντανιέλα Γιακούμποβιτς, από το Πανεπιστήμιο Commonwealth στη Βιρτζίνια, σε πρόσφατο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας Διαβήτη (ΑDΑ), ύστερα από μελέτη διαπίστωσε πως το μικρό πρωινό γεύμα μπορεί στην πραγματικότητα να «ανοίγει» την όρεξη, ενώ όταν μια γυναίκα τρώει το πρωί τις μισές ημερήσιες θερμίδες, μακροπρόθεσμα αδυνατίζει πολύ περισσότερο.
Η δρ Γιακούμποβιτς συνιστά πλούσια πρωινά γεύματα στις ασθενείς της εδώ και 15 χρόνια. Θέλησε όμως να διαπιστώσει κατά πόσον η προσέγγισή της αποδίδει σε σύγκριση με τα μικρά και φτωχά σε θερμίδες πρωινά γεύματα.
Έτσι, επιστράτευσε 96 γυναίκες οι οποίες ήταν παχύσαρκες και δεν γυμνάζονταν καθόλου. Οι μισές από αυτές ακολούθησαν μια δίαιτα που τους παρείχε 1.085 θερμίδες την ημέρα και περιείχε κυρίως πρωτεΐνες και λίπη (λ.χ. ζωικά προϊόντα). Σε αυτή τη δίαιτα, το πρωινό γεύμα παρείχε μόλις 290 θερμίδες και ελάχιστους υδατάνθρακες, όπως το ψωμί, τα δημητριακά και τα φρούτα.
Οι υπόλοιπες εθελόντριες ακολούθησαν μια δίαιτα που τους παρείχε περισσότερες θερμίδες (1.240 την ημέρα), λιγότερα λίπη και περισσότερους υδατάνθρακες και πρωτεΐνες. Σε αυτή τη δίαιτα, το πρωινό γεύμα ήταν πολύ πλούσιο και παρείχε στις γυναίκες τις μισές από τις ημερήσιες θερμίδες τους, με τους υδατάνθρακες να περιέχονται εν αφθονία.
Τα αποτελέσματα
Τέσσερις μήνες αργότερα, οι γυναίκες που ακολούθησαν την πρώτη δίαιτα είχαν χάσει περισσότερο βάρος- 14 κιλά έναντι 11 κιλών που έχασαν οι γυναίκες με το πλούσιο πρωινό. Εν τούτοις, έπειτα από οκτώ μήνες, η κατάσταση είχε αντιστραφεί: οι εθελόντριες που έπαιρναν λίγες θερμίδες και λίγους υδατάνθρακες είχαν σταματήσει τη δίαιτα και είχαν παχύνει (είχαν πάρει οκτώ από τα χαμένα κιλά κατά μέσο όρο), ενώ όσες έτρωγαν πολλές θερμίδες και πλούσιο πρωινό είχαν χάσει ακόμα οκτώ κιλά.
Συνολικά, οι εθελόντριες που έτρωγαν πολύ φαγητό το πρωί είχαν χάσει κατά μέσο όρο 20% του αρχικού σωματικού βάρους τους, ενώ οι υπόλοιπες λιγότερο από το 5%.

Το «μυστικό» στις φυτικές ίνες

Η δρ Γιακούμποβιτς, που ήταν επικεφαλής της έρευνας, είπε πως οι εθελόντριες που έτρωγαν πολύ το πρωί, της εξήγησαν ότι ένιωθαν λιγότερη πείνα καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας, με αποτέλεσμα να μην τσιμπολογούν ιδιαίτερα.
«Αυτό είναι λογικό», εξήγησε η ειδικός, «διότι χωρίς αρκετούς υδατάνθρακες επιβραδύνεται ο μεταβολισμός. Έτσι, ενώ αρχικά αδυνατίζει κάποιος, έπειτα από λίγους μήνες αρχίζει να ξαναπαχαίνει. Το μεγάλο πρωινό γεύμα δεν επιβραδύνει τον μεταβολισμό, ενώ χάρη στις αυξημένες φυτικές ίνες που περιέχει- λόγω μαύρου ψωμιού, δημητριακών ολικής αλέσεως και φρούτων- ικανοποιεί για περισσότερες ώρες το αίσθημα της πείνας».

Αρχείο Αναρτήσεων