Καρδιολογικό Βήμα

Πρόληψη και θεραπεία καρδιοπαθειών

ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΝΑΤΡΙΟ, ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΑΛΙΟ ΓΙΑ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΥΠΕΡΤΑΣΗΣ...

ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΝΑΤΡΙΟ, ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΑΛΙΟ ΓΙΑ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΥΠΕΡΤΑΣΗΣ...

Υπέρταση ορίζεται η κατάσταση, στην οποία η συστολική πίεση (μεγάλη) είναι μεγαλύτερη από 140mmHg (χιλιοστά στήλης υδραργύρου) και η διαστολική (μικρή) μεγαλύτερη από 90mmHg. Η υπέρταση είναι ένας ...από τους πιο σημαντικούς παράγοντες εμφάνισης στεφανιαίας νόσου και εγκεφαλικών επεισοδίων.Αλάτι (χλωριούχο νάτριο): Το νάτριο είναι απαραίτητο για τη ρύθμιση της ισορροπίας των υγρών στον οργανισμό, καθώς και για τη μεταφορά ηλεκτρικών φορτίων. Οι ανάγκες ενός ανθρώπου σε αλάτι είναι περίπου 1 κουταλάκι του γλυκού την ημέρα. Καθημερινά όμως καταναλώνουμε πολύ περισσότερο, είτε προσθέτοντας επιτραπέζιο αλάτι στο φαγητό είτε τρώγοντας τρόφιμα, που περιέχουν μεγάλη ποσότητα αλατιού. Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στην αγορά τροφίμων, να διαβάζουμε τις διατροφικές ετικέτες και να βλέπουμε την ποσότητα νατρίου που περιέχουν. Η μεγάλη κατανάλωση αλατιού προκαλεί αύξηση την αρτηριακής πίεσης καθώς και κατακράτηση υγρών, αύξηση του όγκου του αίματος και υπεραιμία των ιστών.Κάλιο: Το κάλιο είναι μεταλλικό στοιχείο που συμβάλει στη σωστή ισορροπία της αντλίας νατρίου – καλίου. Το κάλιο είναι απαραίτητο στοιχείο στη διατροφή των ατόμων με υπέρταση, διότι βοηθάει στην απομάκρυνση του νατρίου. Το κάλιο δεν αποθηκεύεται στο σώμα μας και έτσι πρέπει να το προσλαμβάνουμε μέσω της τροφής. Υπάρχουν τροφές αλλά και προϊόντα στο εμπόριο που είναι εμπλουτισμένα με κάλιο (π.χ. ρόφημα φρούτων με κάλιο) τα οποία βοηθούν στην αποβολή του νατρίου από το αίμα και συνεπώς στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Τροφές που είναι πλούσιες σε κάλιο είναι: μπανάνα, αβοκάντο, πορτοκάλι, πεπόνι, αχλάδι, σταφίδα, γλυκοπατάτα, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, μπρόκολο, αγκινάρα, ξηροί καρποί χωρίς αλάτι, όσπρια, μανιτάρια και ντομάτα.Διαβάστε περισσότερα στο life2day.gr

http://fimotro.blogspot.com/2014/08/blog-post_2672.html

Αρχείο Αναρτήσεων